Amazing Paper Arts

Bismillahirahmannirahim

Masa blogwalking tadik, TERnampak paper art neyh dekat belog kuteblog. then, terus rasa mahu berkongsi jugak ke.amazing.an paper art neyh. HUEHUEHUEE apapun, enjoy your 'watching' peeps...








#these are reallyyy amazingg and cute art kan?! kan?! kau ada?! HAHAA :'DD

all pics credit to kutegroup

LOVE and sorrow

Love and Sorrow,
Felt By All living Creatures

[1.jpg]
His companion is injured and the condition is fatal. She was hit by a car as she swooped low across the road.
[2.jpg]
Here he brought her food and attended to her with love and compassion.
[3.jpg]
He brought her food again but was shocked to find her dead. He tried to move her....a rarely-seen effort for swallows!
[4.jpg]
Aware that his sweetheart is dead and will never come back to him again, he cries with adoring love
[5.jpg]
He stood beside her, saddened of her death
[6.jpg]
Finally aware that she would never return to him, he stood beside her body with sadness and sorrow


#Millions of people cried after watching this picture in America and Europe and even in India . It is said that the photographer sold these pictures for a nominal fee to the most famous newspaper in France . All copies of that Newspaper were sold out on the day these pictures were published.

And many people think animals don't have brains nor feelings???? Think again...

copy paste dari AbyRads

Ujian Personaliti DIRI :)

 Assalamualaikum,

well, itz been a long time ago since i didnt update my blog anymore. HUHUU i am totally out of mood. just busy doing nothingg. so yeahh. anyway, here some quick update for you allss! happy reading peeps :)


Dah pilih²?? Kalau boleh janganlah dok mengelat ea. Pilih dulu then baru boleh baca review tau. *Pilihan no gambar dari kiri ke kanan. harap maklum! :)

1- Introspektif, Sensitif, Reflektif
Anda dapat memahami diri dan persekitaran anda dengan lebih kerap dan mendalam jika dibandingkan dengan kebanyakan orang lain. Anda bencikan kedangkalan; anda lebih sanggup bersendirian berbanding dengan bercakap perkara remeh. Perhubunan anda dengan rakan-rakan adalah amat intensif; ini memberikan harmoni dan ketenangan dalaman yang mengakibatkan perasaan baik. Anda tidak keberatan bersendirian bagi jangka masa yang panjang; anda jarang berasa bosan.

2- Berdikari, Tak Konvensional, Tak Tersangkut
Anda mengehendaki kehidupan bebas dan tak tersangkut untuk membenarkan anda menentukan arah tuju sendiri. Anda mempunyai kecenderungan seni dalam pekerjaan atau aktiviti riadah. Kadang kala, deskan anda untuk kebebasan menyebabkan anda melakukan perkara yang bertentangan dengan apa yang dijangkakan daripada anda.

3- Dinamik, Aktif, Ekstrovert
Anda rela menerima risiko-risiko tertentu untuk mendapatkan kerja yang menarik dan pelbagai. Sebaliknya, rutin berkecenderungan untuk meninggalkan kesan lumpuh pada diri anda. Anda suka sekali berupaya memainkan peranan aktif dalam peristiwa dalam hidup anda. Dalam usaha anda yang berkenaan, inisiatif diri sangat nyata.

4- Terus Terang, Seimbang, Harmoni
Anda menghargai gaya natural dan suka perkara yang tak rumit. Orang lain mengagumi anda kerana anda praktikal dan mereka boleh bergantung kepada anda. Anda memberi orang yang rapat dengan anda rasa selamat dan kelapangan. Anda dipersepsikan sebagai orang yang mesra dan insani. Anda menolak segala yang menyilaukan dan lapuk. Anda berkecenderungan untuk berasa skeptik terhadap kehendak trenda fesyen. Bagi anda, pakaian haruslah praktikal dan tampan tanpa menonjol.

5- Profesional, Pragmatik, Yakin Diri
Anda menguasai hidup anda dengan lebih mempercayai usaha sendiri daripada nasib. Anda menyelesaikan masalah dengan ragam yang praktikal dan tak rumit. Anda memandang secara realistik unsur-unsur dalam hidup dan menanganinya tanpa ragu-ragu. Anda diberi banyak tanggungjawab di tempat kerja kerana orang lain boleh bergantung kepada anda. Kekuatan azam anda yang menonjol menunjukkan sifat keyakinan diri kepada orang lain. Anda tidak berpuas hati sepenuhnya sehingga anda telah mencapai idea-idea anda.

6- Tenang, Berhati-hati, Tak Agresif
Anda mudah berbicara tetapi bersifat berhati-hati. Walaupun anda berkawan dengan mudah anda menikmati persendirian dan kebebasan. Anda suka memencilkan diri dari masa ke masa untuk merenung tentang erti hidup serta menikmati sendirian diri. Anda memerlukan kelapangan, jadi anda berlepas ke tempat bersembunyi yang permai. Namun, anda bukan penyendi. Anda berdamai dengan diri sendiri dan dunia, serta anda menghargai hidup anda dan apa yang ditawarkan oleh dunia ini.

7- Tanpa Bimbang, Berkelakar, Riang
Anda suka hidup yang bebas dan spontan. Anda cuba menikmati hidup anda dengan sepunuhnya mengikut motto: "Anda cuma hidup sekali". Anda bersifat ingin tahu dan terbuka kepada segala yang baru; anda memajukan diri atas perubahan. Tiada yang lebih buruk daripada rasa diikat. Anda mengalami persekitaran sebagai sesuatu yang versatil dan sering menakjubkan.

8- Romantis, Pelamun, Beremosi
Anda seorang yang sensitif. Anda enggan memandang dari segi rasional dan waras sahaja. Perasaan anda membawa erti yang sama penting. Anda berpendapat bahawa harapan adalah penting dalam hidup. Anda menolak orang yang mencaci romantisme dan hanya dipandukan oleh rasionaliti. Anda tidak membenarkan sebarang kongkongan terhadap variasi perasaan hati dan emosi anda.

9- Analitik, Amanah, Keyakinan Kendiri
Perasaan halus anda bermutu tinggi dan tahan lama. Akibatnya, anda suka mengelilingi diri dengan "permata-permata" yang anda temui sendiri apabila orang lain terlepas perhatian. Justeru itu, kebudayaan memainkan peranan khas dalam hidup anda. Anda telah menjumpai gaya peribadi sendiri, yang tampan dan ekskusif - serta bebas daripada olahan fesyen. Kehidupan anda adalah berlandaskan ideal diri iaitu kesukaan yang beradab. Anda menghargai sesuatu tahap kebudayaan daripada orang yang anda berkawan.

Kerana dirimu begitu BERHARGA :)

Ketika Tuhan menciptakan wanita, malaikat datang dan bertanya,"Mengapa begitu lama engkau menciptakan wanita, Tuhan??" Tuhan menjawab,"Sudahkah engkau melihat setiap detail yang telah aku ciptakan untuk wanita?" Lihatlah dua tangannya mampu menjaga banyak anak pada saat bersamaan, punya pelukan yang dapat menyembuhkan sakit hati dan kerisauan, dan semua itu hanya dengan dua tangan".

Malaikat menjawab dan takjub,"Hanya dengan dua tangan? tidak mungkin! Tuhan menjawab,"Tidakkah kau tahu, dia juga mampu menyembuhkan dirinya sendiri dan boleh bekerja 18 jam sehari".

Malaikat mendekati dan mengamati wanita tersebut dan bertanya,"Tuhan, kenapa wanita terlihat begitu lelah dan rapuh seolah-olah terlalu banyak beban baginya?" Tuhan menjawab,"Itu tidak seperti apa yang kau bayangkan, itu adalah air mata." "Untuk apa??", tanya malaikat.

Tuhan melanjutkan,"Air mata adalah salah satu cara dia menunjukkan kegembiraan, kerisauan, cinta, kesepian, penderitaan, dan kebanggaan serta wanita ini mempunyai kekuatan mempesona lelaki; ini hanya beberapa kemampuan yang dimiliki oleh wanita. Dia dapat mengatasi beban lebih baik dari lelaki,dia mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri, dia mampu tersenyum ketika hatinya menjerit kesedihan,mampu menyanyi ketika menangis, menangis saat terharu, bahkan tertawa ketika ketakutan.

Dia berkorban demi orang yang dicintainya,dia mampu berdiri melawan ketidakadilan,dia menangis saat melihat anaknya adalah pemenang,dia gembira dan bersorak saat kawannya tertawa bahagia,dia begitu bahagia mendengar suara kelahiran. Dia begitu bersedih mendengar berita kesakitan dan kematian,tapi dia mampu mengatasinya. Dia tahu bahwa sebuah ciuman dan pelukan dapat menyembuhkan luka.

Allah S.W.T berfirman:
"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya. "
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
"Aku memberinya kekuatan untuk menyokong suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."
"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari MATAnya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana CINTA itu ada."

"CINTAnya tanpa SYARAT. Hanya ada satu yang kurang darinya,
DIA selalu terlupa betapa BERHARGAnya dia..."

kredit to anonymous

7 Perkara GANJIL ...

Assalamualaikum wtw,
Terdapat seorang pemuda yang kerjanya adalah menggali kubur dan mencuri kain kafan untuk dijual. Pada suatu hari, pemuda tersebut berjumpa dengan seorang alim/ahli ibadah untuk menyatakan kekesalannya dan keinginan untuk bertaubat kepada Allah s.w.t.

Dia berkata, "Sepanjang aku menggali kubur untuk mencuri kain kafan, aku telah melihat 7 perkara ganjil yang menimpa mayat-mayat tersebut. Lantaran aku merasa sangat insaf atas perbuatanku yang sangat keji itu dan ingin sekali bertaubat.

"Yang pertama, aku lihat mayat yang pada siang harinya menghadap kiblat. Tetapi apabila aku menggali semula kuburnya pada waktu malam, aku lihat wajahnya telahpun membelakangkan kiblat. Mengapa terjadi begitu, wahai tuan guru?" tanya pemuda itu.

Wahai anak muda, mereka itulah golongan yang telah mensyirikkan Allah s.w.t. sewaktu hidupnya. Lantaran Allah s.w.t. menghinakan mereka dengan memalingkan wajah mereka dari mengadap kiblat, bagi membezakan mereka daripada golongan muslim yang lain," jawab ahli ibadah tersebut.
Sambung pemuda itu lagi, "Golongan yang kedua, aku lihat wajah mereka sangat elok semasa mereka dimasukkan ke dalam liang lahad. Tatkala malam hari ketika aku menggali kubur mereka, ku lihat wajah mereka telahpun bertukar menjadi ****. Mengapa begitu halnya, wahai tuan guru?"

Jawab ahli ibadah tersebut, "Wahai anak muda, mereka itulah golongan yang meremehkan dan meninggalkan solat sewaktu hidupnya. Sesungguhnya solat merupakan amalan yang pertama sekali dihisab. Jika sempurna solat, maka sempurnalah amalan-amalan kita yang lain."

Pemuda itu menyambung lagi, "Wahai tuan guru, golongan yang ketiga yang aku lihat, pada waktu siang mayatnya kelihatan seperti biasa sahaja. Pabila aku menggali kuburnya pada waktu malam, ku lihat perutnya terlalu gelembung, keluar pula ulat yang terlalu banyak daripada perutnya itu."

Jawab ahli ibadah tersebut "Mereka itulah golongan yang gemar memakan harta yang haram, wahai anak muda," balas ahli ibadah itu lagi.

Golongan keempat, ku lihat mayat yang jasadnya bertukar menjadi batu bulat yang hitam warnanya. Mengapa terjadi begitu, wahai tuan guru?"

Jawab ahli ibadah itu, "Wahai pemuda, itulah golongan manusia yang derhaka kepada kedua ibu bapanya sewaktu hayatnya. Sesungguhnya Allah s.w.t. sama sekali tidak redha kepada manusia yang menderhakai ibu bapanya."

Ku lihat ada pula mayat yang kukunya amat panjang, hingga membelit-belit seluruh tubuhnya dan keluar segala isi dari tubuh badannya," sambung pemuda itu.

Anak muda, mereka itulah golongan yang gemar memutuskan silaturrahim. Semasa hidupnya mereka suka memulakan pertengkaran dan tidak bertegur sapa lebih daripada 3 hari. Bukankah Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wasallam pernah bersabda, bahawa sesiapa yang tidak bertegur sapa melebihi 3 hari bukanlah termasuk dalam golongan umat baginda," jelas ahli ibadah tersebut.
Wahai guru, golongan yang keenam yang aku lihat, sewaktu siangnya lahadnya kering kontang. Tatkala malam ketika aku menggali semula kubur itu, ku lihat mayat tersebut terapung dan lahadnya dipenuhi air hitam yang amat busuk baunya."

Wahai pemuda, itulah golongan yang memakan harta riba sewaktu hayatnya," jawab ahli ibadah tadi.

Wahai guru, golongan yang terakhir yang aku lihat, mayatnya sentiasa tersenyum dan berseri-seri pula wajahnya. Mengapa demikian halnya wahai tuan guru?" tanya pemuda itu lagi.

Jawab ahli ibadah tersebut, "Wahai pemuda, mereka itulah golongan manusia yang berilmu. Dan mereka beramal pula dengan ilmunya sewaktu hayat mereka. Inilah golongan yang beroleh keredhaan dan kemuliaan di sisi Allah s.w.t. baik sewaktu hayatnya mahupun sesudah matinya."

Ingatlah, sesungguhnya daripada Allah s.w.t kita datang dan kepadaNya jualah kita akan kembali. Kita akan dipertanggungjawabkan atas setiap amal yang kita lakukan, hatta walaupun amalan sebesar zarrah.

*Setelah anda membaca kisah ini. Sampaikan atau hantarkan kepada sahabat dan rakan-rakan anda. Mudah-mudahan amalan baik yang sedikit ini diambil kira oleh Allah Taala di Akhirat kelak. Amennn...

Wallahua'lam...

kredit to Nuursyifa

Dont Forget itu jangan LUPA ;)

Assalamualaikum dan salam Ramadhan.,

Semasa kOrang sedang dalam perjalanan untuk bercuti, benda apa yang selalu kOrang lupa bawa?? mungkin ada yang TERlupa membawa lebih daripada dua barang + mungkin juga satu barang. sekarang neyh, bukan mOk suruh kOrang ingat balik barang yang slalu kOrang lupa bawak tapik, pilih salah satu barang daripada kuiz imaginasi neyh lagii. apa yang perlu kOrg buat adalah membayangkn yang kOrang dalam perjalanan pegi bercuti den sebaik saja mOk bertolak, kOrang TERlupa bawak salah satu barang seperti yang dsenaraikn neyh. meyh pilih satu + kOrang akan tau ciri2 persOnaliti kOrang berdasarkan pilihan tersebut!

********************************************

BERUS GIGI
memilih barang neyh menunjukkan kOrang sOrang yang amat peka terhadap keadaan skeliling. cuma sikap kOrang yang agak blurr sket! maknanya, kOrg neyh tak pandai BERkata.kata + tak reti mOk pertahankan diri sndiri! kalau kOrang ingin buktikan bahawa kOrg tak bersalah kOrg hanya jawab gitugitu jee! yayaa + tidak.tidakkk tetapi, kOrang tak menjelaskan lebih lanjut tentang penjelasan kOrang.

KEROPOK + KUDAP2
kOrang suka mengembirakn hati Org laen + suka jika diri kOrang dpujuk + dbelai. bukan jenis yang cuai sebaliknya amat bhati.hati dalam stiap tindakan maupOwn berkatakata. selain tue, kOrang dgOlOngkan dalam Orang yang pembersih + kemas. tak suka kOtOr2 paling bagus sekali adalah sifat kOrg yang bersemangat tinggi. apa saja yang dilakukan pasti kOrang akan memberi kOmitmen 100% padanya. tapi, kOrang kurang bertanggungjawab sebab apabila ssuatu yang dilakukan tue gagal, kOrang suka melarikan diri + tak mauu bertanggungjawab ke atasnya.

GAME MUDAH ALIH aka PSP
nampak cam cOol jakkan tapi sebenarnya kOrang mempunyai sifat persaingan yang amat kuat. ArrOgant Orangnya. kOrang tak menyakiti Orang laen dengan perkara2 yang tak elOk, sbaliknya dengan kata2 + mulut kOrang yang laser! kalau tak tahan, silap bleyh nangis tauu! kOrang perlu ambil inisiatif untuk berubah sebab "bakat" kOrg yang suka menyakiti Orang laen membuatkan ramai yang ingin menjauhkan diri dari kOrg . HUHUU

PAYUNG
caring Orangnya. suka ambil berat pada sesiapa saja yang rapat dengan kOrang. kadang2 prOblem kecik kengkawan kOrang pOwn kOrang sudi hulurkan pertOlOngan tapi, ada satu kelemahan kOrang yang tak mudah Orang len prasan. dari segi luaran memang nampak kOrang cam berani Orgnya! tapik, yang sebenarnya kOrang suka menyembunyikan sikap penakut kOrgan! selain tue, kOrg mempunyai sikap TERlalu merendah diri pada hasil kerja kOrang walaupun teda sapasapa yang mengkritik kerja kOrang .

*jangan suka "makan" semut! kang jadik PELUPA. HEHEE :'D lebih-lebih lagi dalam bulan yang mulia neyh, marilah kita sama-sama menjaga diet kita (teehee!)

1 2 3 go ! !

Assalamualaikum dan salam hari khamis buat semuaa .

Memandangkan musim final exam sedang atau bakal BERlangsung neyh, mesti ramai kawan-kawan diluar sana yang tengah tensiOn dan selalu rasa mengantOk bukan?? *chaee, bajet ayat macam kaunselOr pulakk! ngaaa ;DD sO, pekata kOrang cuba try test senaman yang MUDAH neyh. selamat mencuba! chekidOut!


LANGKAH 1


Ini ala taichi sikit lar... sebagai permulaan untuk memanaskan badan..


LANGKAH 2


Tiru macam saya! untuk melegakan bahu dan leher anda..


LANGKAH 3


haaiiiiiiyyyaaakkkkkk! wawaa, da macam kamen rider pulakk. lol


LANGKAH 4


Gerak ke kanan kemudian ke kiri.. ewahh..ewaahh gOyangkan badan kiri ke kanan ikut irama pOp yeah-yeahhh! ;DD


LANGKAH 5


Gerak ke kiri kemudian ke kanan. ke kiri, ke kanan. ke kiri, ke kanan..jangan terpusing kepala sudahh.


LANGKAH 6


Tepuk kuat kuat kat dahi.. Ini untuk menghilangkan mengantuk..zasss!


LANGKAH 7


Selepas itu buat gerakan tangan dan badan… buat macam gembira jerr.. laallallallllalalaa


LANGKAH 8


Kemudian goyang-goyangkan kaki dan badan sedikit… Lakukan seperti kita tiada masalah.. hohohooo.


LANGKAH 9


Lakukan secara agresif pula… Jangan peduli apa orang lain kata..XD


LANGKAH 10


Hilangkan semua tekanan… hOoyeaahhh!


LANGKAH 11


pusing-pusing-pusingkan kepala…


LANGKAH 12


pastu, tengOk muka kat cermin sambil goyang2.. ahak-ahakkk


LANGKAH 13


Akhir sekali lakukan joget kucing… meOww-meOoww-meOoowwww


*HAHAA. senaman tak bleyh blahh! kOnpOm2 hilang mengantuk punyaa. zassss! ;DD

kredit tO Kalam Abu Musaddad :))

Da 20 Thingss

Assalamualaikumm w.t.w dan selamat malam kembali .

kali neyh nak share entri pasal 20 perkara yang BERpOtensi buat kaum-kaum HAWA diluar sana membenci aka tidak suka akan kaum-kaum ADAM yang ada dimana-mana saja mereka berada. :)) hurmm. well, nO bOdy is perfect! I'AM nO bOdy. anyway, hepi reading peeps.

******************************************************************


1. MENINGGIKAN SUARA

Tahulah mereka dikurniakan suara yang ‘macho’ tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

2. MAIN KAYU TIGA

Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

3. SUKA ‘CUCI MATA’

Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

4. MENGONGKONG

Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka… Macammana tu?

5. EGO

Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.

6. MENIPU

Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.

7. PERASAN

Aduhaiii… lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu… Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji…

8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI

Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih… Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.

9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN

Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya… mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

10. CEMBURU BUTA

Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

11. MATA DUITAN

Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya ‘lelaki spedo’. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan… apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

12. KOMITED TERHADAP KERJAYA

Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa…

13. PANAS BARAN

Aduiii… masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

14. KAKI MEROKOK

Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak… asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak… membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.

15. PENGOTOR

Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah… hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.

16. GELOJOH

Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam ‘food machine’. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?

17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN

Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.

18. TIDAK TAHU MEGHARGAI

Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

19. PUTAR BELIT

Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.

20. SUKA CONTROL MACHO

Perghh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga..hohohoo.

sumber: anOnymOus

HadO?? nOn HadO!?

Assalamualaikum dan selamat malam semua .

straight tO da pOint , check Out da LIST yaww .

.
.
.
.
.

1. Berambut perang..tak pun rambut kaler merah highlight sikit-sikit budget Avril

2. Kau pintal-pintal rambut kat public dengan lidah terjelir-jelir..kau nak jadi pornstar eh??

3. Snap gambar dari atas, buat duck face & kau upload kat Facebook..geli doh tengok..kalau 1 album nama kau, dalam tu semua muka itik kau. Muka penuh depan kamera..semuat-muat frame..

4. Kau rasa comel bila kau type message 'ewww..jum lepak..busyan lorh...umah tadew orang..pakwe gie maen futsal pulark..busyan busyan! T__T' macam _______ kau tahu tak

5. Kau kerek bila kau makan kat fastfood ngan member-member kau..kau snap gamba sana-sini macam tempat tu tak de orang..annoying!

6. Kau pakai baju nampak __________ kau pegi jalan-jalan kat bandar..kau seronok lah abang misai pandang pastu tulis kat facebook 'nyampah nyew adew abang misai usya-usya kitew..tark syukew tark syukew larh'.

7. Annoying doh tengok kau peluk laki or balak kau dekat public or shopping complex..kalau sangap sangat g rumah tumpangan RM30/nett

8. Kau pakai tudung tapi kau pakai jeans yang abang misai dari jauh boleh nampak shape ______ kau yang jatuh tu..lagi-lagi kalau lepas duduk, terselit 'celapong' (celah ponggong a.k.a pungkoq)

9. Macam _________ bila kau tulis kat facebook yang kau tengah tension, tengah sakit perut, tengah happy..weh..asal time berak kau tak tulis sekali 'kitew tengah berak..syuke syuke ^__^'

10. Kau saje ubah-ubah relationship status kat facebook..kononnye kau ni macam best kejap Single, kejap in relation, kejap open..asal kau tak bubuh 'I am _________'??

11. Nyampah tahu tak kalau kau tak reti bawak barang shopping sendiri..padahal 2 3 plastik je..tu pun nak suruh balak kau..balak kau nyampah ok..bukan suka pun

12. Sikit-sikit kau ngadu kat member-member kau yang kau ada stalker kat kelas, kat office..konon kau tak tahu nak buat ape..ape doh perangai kau

13. Kau bisik-bisik ngan member kau yang duduk semeja..padahal dekat meja tu tengah lepak 4 5 orang

15. Bila kau lepak ngan member yang hot stuff, hensem-hensem, kool, kau tak pulak nak tegur member kau yang pakai tudung serabai plus muka berminyak 'she's not my friends..please lah'

16. Kau tenung-tenung mamat yang cam kool supaya mamat cam kool tu perasan kewujudan kau sambil buat muka _________

17. Kau order makanan itu ini sebab gambar dekat menu cantik..tapi bila makan 3 4 sudu kau cakap tak sedap..lepas tu tak habis..lepas tu ngadu lapar..g makan kat tempat lain pulak..nak terajang muka kau siot

18. Kau tak pandai buat tu, buat ni..tanak pegang tu, pegang ni..alasan kau kotor, jijik..habis sapa yang nak buatkan?

19. Pakai tudung, baju kurung, manis..dalam wayang, dalam kereta, huih....bukan main sandar-sandar, peluk-peluk, ramas-ramas..baik tak payah pakai tu semua..

20. Kau cerewet..kena buat semua benda macam kau nak..kalau tak sama macam kau nak, kau angin, kau merajuk, kau marah..cuba kalau kau buat kerja yang orang cerewet macam kau..muncung je mulut kau

21. Kau merajuk ngan mak kau, kau merajuk ngan bapak kau, pakwe pun buat _____ ngan kau..kau ngamok, marah, benci & merajuk..last-last kau decide kau bunuh diri..terjun dr bumbung Pavi..tapi tak mati pun..silap-silap kena buang keluarga..lagi _______ hidup kau

2. Lepak ngan sekutu gediks kau ketawa kuat kuat, buat onar..masing masing dressed up fancy nak mampos. Skali awek pakai tudung litup melintas korang pakat usha atas bawah atas bawah ramai2. pandangan jijik like 'eww she dont have style..yucks' emang gud gud la kau

23. Mekap tebal ala ala mak ayam..atas mata tu dah macam pelangi..tambah plak bulu mata palsu..klip pah kip pah mata tu dah macam berus cat..kelopak mata tak larat nak angkat.. satu level ngan bapok belakang lorong haji taib..

24. Pakai baju sikit lagi nak ______..lengan himpit _______ bagi terkepit..konon nak bagi nampak _______ lebih menonjol pastuh snap gamba dari atas supaya nampak yg dalam baju tu... buat pulak muka bersyahwat sambil lidah terkeluar.. what the hell..saje menambah bilangan owang laki masuk narakka jahanam

25. Kau buat facebook ni macam medan memperagakan diri..kau upload beribu ribu gamba muka kau je sampai 10 album.. bila ade org puji kau jawab 'ala shayer tark syomel pown..beshe beshe jew' nyampah siot.

* AHAA, mesti TERsentap yOu allss. penggunaan bahasa yang agak sadis disitu yerr. well, well, well, TERtarik untuk BErkOngsi entri malam neyh. anyway, renung-renungkan dan selamat beramall. wassalam.

sumber: anOnymOus

MR. RIGHT ;)

Bismillahirahmanirahim .

Assalamualaikum dan salam hujung minggu semua .
Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur':26) insyaALLAH . itu adalah janji-NYA .

hari neyh mau berkOngsi entri pasal ciri² lelaki idaman aka MR. RIGHT. well, bila ditanya "qualificatiOn" sang arjuna kOnpOm² mesti si MR. FERPECT! m i rite?? ;)) anyway, theres no such things! mereka tidak wujud sebenarnya. tapi, sekurang²nya, ada seseorang diluar sana yg mungkin memiliki ciri² itu. harus diingat, 
"kekurangku adalah pelengkapmu. dan kekurangmu adalah kelebihanku :') 

*******************************************
Jika anda seorang wanita, carilah lelaki yang mempunyai sifat-sifat berikut manakala, jika anda seorang lelaki, jadilah seorang lelaki yang mempunyai sifat-sifat berikut:

1. Kuat amalan agamanya. Menjaga solat fardhu, kerap berjemaah dan solat pada awal waktu. Auratnya juga sentiasa dipelihara dan memakai pakaian yang sopan. Sifat ini boleh dilihat terutama sewaktu bersukan.

2. Akhlaknya baik, iaitu seorang yang nampak tegas, tetapi sebenarnya seorang yang lembut dan mudah bertolak-ansur. Pertuturannya juga mesti sopan, melambangkan peribadi dan hatinya yang mulia.

3. Tegas mempertahankan maruahnya. Tidak berkunjung ke tempat-tempat yang boleh menjatuhkan kredibilitinya.

4. Amanah, tidak mengabaikan tugas yang diberikan dan tidak menyalahgunakan kuasa dan kedudukan.

5. Tidak boros, tetapi tidak kedekut. Tahu membelanjakan wang dengan bijaksana.

6. Menjaga mata dengan tidak melihat perempuan lain yang lalu-lalang ketika sedang bercakap-cakap.

7. Pergaulan yang terbatas, tidak mengamalkan cara hidup bebas walaupun dia tahu dirinya mampu berbuat demikian.

8. Mempunyai rakan pergaulan yang baik. Rakan pergaulan seseorang itu biasanya sama.

9. Bertanggungjawab. Lihatlah dia dengan keluarga dan ibu bapanya.

10. Wajah yang tenang, tidak kira semasa bercakap atau membuat kerja atau masa kecemasan.

*buat kamu sang arjunaku, harap kamu macam tue jugak! insyaALLAH . tidak perlu jadi diri Orang len , tapi cukup lar diri kamu apa adanya (: remember rules no.1 and the others TOO .

cOpy.paste dr akuISLAM

istimewanya WANITA

Bismillahirahmanirahim . . .
Ada kaum wanita berkata ,
“susah menjadi wanita ISLAM”. Lihat saja peraturan dibawah ini ;

1. Wanita auratnya lebih susah dijaga dibanding lelaki.

2. Wanita perlu meminta izin dari suaminya apabila mau keluar rumah tetapi tidak sebaliknya.

3. Wanita saksinya kurang dibanding lelaki.

4. Wanita menerima pusaka atau warisan kurang dari lelaki.

5. Wanita harus menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak.

6. Wanita wajib taat kepada suaminya tetapi suami tak perlu taat pada isterinya.

7. Talak ada di tangan suami dan bukan isteri.

8. Wanita kurang beribadah kerana masalah haid dan nifas yang tidak dialami lelaki.

tetapi , PERNAHKAH KITA BERFIKIR SEBALIKNYA ??

Aurat serta perhiasan wanita adalah suatu yang sangat mahal dan berharga . Makanya , benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yang teraman dan terbaik. Sudah pasti intan permata tidak akan dibiarkan berselerakan, bukan ?? Itulah bandingannya antara seorang muslimah dgn perempuan jalanan.

Satu:
Wanita perlu taat kepada suami, tetapi lelaki pun wajib taat kepada ibunya 3 kali lebih utama dari bapaknya. Bukankah ibu adalah seorang wanita ?!

Dua:
Wanita menerima pusaka atau warisan kurang dari lelaki tetapi harta itu menjadi milik peribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya manakala lelaki menerima pusaka atau warisan, ia akan menggunakan hartanya untuk isteri dan anak-anaknya.

Tiga:
Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi setiap saat dia didoakan oleh segala makhluk, malaikat, dan seluruh makhluk Allah di muka bumi ini, dan matinya jika saat melahirkan adalah syahid.

Empat:
Di akhirat kelak, seorang lelaki akan mempertanggungjawabkan 4 wanita ini;
sterinya, ibunya, anak perempuannya, dan saudara perempuannya.

Lima:
Seorang wanita pula, tanggung jawab terhadapnya ditanggung oleh 4 orang lelaki ini;
Suaminya, ayahnya, anak lelakinya dan saudara, lelakinya.

Enam:
Seorang wanita boleh memasuki pintu syurga melalui pintu manapun yang disukainya cukup dengan 4 syarat saja; solat 5 waktu, puasa di bulan Ramadhan, taat pada suaminya dan menjaga kehormatannya.

Tujuh:
Seorang lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi wanita jika taat pada suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH, ia akan turut menerima pahala seperti pahala orang pergi berperang. fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.

indahnya I S L A M

Bismillahirahmanirahim ,

Assalamualaikum w.t.w dan salam jumaat semuaa . .
hari neyh mau share entri pasal sOal-jawab da anOnymOus nOn-muslim dan semestinya djawab Oleh da anOnymOus Muslim + Muslimah sekalian mengenai ISLAM . Sewaktu Nabi Muhammad saw wafat , telah disempurnakan agamamu (Islam). Semua persoalan akan ada jawapannya, hanya ilmu di dada penentu jawapan apa yang perlu diberi . . .

1) Nama Nabi Isa as disebut 25 kali dalam Al-Quran, tetapi berapa kali nama Nabi Muhammad saw disebut dalam Al-Quran? Nama Nabi Muhammad saw hanya disebut 5 kali sahaja di dalam Al-Quran. Manakala nama Nabi Isa as disebut 25 kali. Mengapa? Kerana Al-Quran diwahyukan pada Nabi Muhammad saw, sebab itu nama Nabi Muhammad saw jarang disebut. Al-Quran diturunkan bukan semata-mata untuk memapaparkan kisah Nabi Muhammad saw tapi adalah sebagai panduan perjalanan hidup umat Islam.

2) Nama Nabi Isa disebut lagi banyak dari nama Nabi Muhammad saw dalam Al-Quran, tentu sahaja Nabi Isa lebih hebatkan? Soalan sebaliknya, dalam Bible, nama syaitan lebih banyak dari nama Nabi Isa, jadi siapa lagi hebat? Syaitan @ Nabi Isa? Sebenarnya Allah swt tidak bezakan tentang kehebatan nabi dan rasulNya. Walau bagaimanapun, Allah Maha Mengetahuinya.

3) Dalam Islam percaya yang Nabi Isa as diangkat ke langit, sedangkan Nabi Muhammad saw wafat. Jadi, bila Nabi Isa as dibawa ke langit, tentu sahaja nabi Isa itu Tuhan kan ? Dalam banyak² kaum, hanya kaum Nasrani sahaja yang telah salah anggap tentang nabi yang diutuskan kepadanya sebagai Tuhan (Nabi Isa). Sedangkan, dalam Bible juga yang ada menyatakan bahawa Jesus (Nabi Isa) berkata "Siapa yang taat pada Allah akan masuk Syurga, siapa yang menganggap Jesus sebagai tuhan akan masuk neraka”

4) Dalam Islam, Nabi Muhammad saw adalah Nabi terakhir. Tapi, di akhir zaman nanti Nabi Isa as akan turun. Kenapa tidak dikatakan Nabi Isa as yang terakhir? Nabi Muhammad saw adalah nabi terakhir berdasarkan tahun kelahirannya. Perumpamaan : Jika anak bongsu meninggal dunia, sedangkan anak sulong masih hidup, hakikat yang tidak akan berubah ialah anak sulong tetap sulong.

5) Nabi Isa as disembah sebagai anak Tuhan kerana dianggap mulia sebab lahir tanpa bapa. Kita jawab seperti ini, antara ibu dan anak, mana yang lagi mulia? Tentu ibu kan ? Jadi, kenapa orang Kristian tidak sembah Mariam je? Kan Mariam ibu, tentu lagi mulia. Nabi Adam juga lahir tanpa bapa, malah tanpa ibu juga merupakan manusia pertama, kenapa tidak disembah Adam sahaja? Jawapan lengkap ada dalam Surah Ali-Imran, ayat 59.

6) Jika baca tafsir, Allah berfirman sekejap guna 'Aku', sekejap guna 'Kami' Kenapa? 'Kami' kan lambang 'Tuhan + Mariam + Anak Tuhan (Isa)' ?? Al-Quran diturunkan dalam bahasa Arab, 'Aku' kata jamaknya 'Kami' yang menggambarkan tentang 'Allah dan keagunganNya' . Tengok sahaja Queen Elizebeth ketika bertitah, beliau guna 'We' bukan 'I'.

7) Orang Sikh Punjabi bertanya, kenapa Islam perlu potong rambut? Bukankah rambut itu anugerah tuhan yang perlu disimpan? Kita jawab dengan soalan ini, kuku juga anugerah tuhan, kenapa orang Sikh Punjabi potong kuku?

8) Sami Buddha vegetarian bertanya, kenapa Islam suruh bunuh binatang untuk dimakan? Kan zalim kerana bunuh hidupan bernyawa? Sains telah buktikan, sayur dan pokok turut ada nyawa. Malah, apabila kita basuh tangan pun, ada banyak nyawa kuman yang kita bunuh. Itu tidak kejam? Bila kita bunuh (sembelih sebenarnya) 1 ekor lembu, sebenarnya kita telah selamatkan bayak nyawa manusia.

9) Sami Buddha menjawab " Bunuh sayur dosa kecil sebab sayur kurang deria, bunuh binatang dosa besar" Kita jawab seperti ini, habis tu, kita Cuma berdosa kecil je la jika bunuh orang yang pekak, buta, bisu hanya kerana dia tidak ade deria?

10) Sami Buddha menjawab lagi "Jika kita bunuh sayur, sayur akan tumbuh balik" Kita jawab lagi "habis tu, awak makan lah ekor cicak kerana ekor cicak akan tumbuh semula selepas putus"

11) Sami Buddha berkata lagi "makan binatang akan dapat banyak penyakit" Kita jawab "Penyakit datang kerana kita makan banyak. Bukan kerana makan binatang. Allah suruh makan secara sederhana. Lagipun, Allah dah beri gigi taring dan gigi kacip untuk manusia makan binatang dan sayuran.. Alah, tembakau dan dadah pun dari tumbuhan juga kan ? Lagi besar penyakitnya kan ? Lembu yang ragut rumput hari² pun boleh jadi lembu gila. Sebenarnya, tak kesah pun kalau kita tak nak makan daging, tapi jangan lah cakap haram apa yang telah Allah halalkan untuk kita.

12) Kan babi itu ciptaan Allah, kenapa Islam tak makan babi? Sebab bukan semua ciptaan Allah adalah untuk dimakan.

13) Islam cakap Hindu sembah berhala tetapi Islam hari² sembah Kaabah. Islam bukan sembah Kaabah, tapi Kaabah itu adalah Kiblat untuk satukan umat. Dalam Islam dah sebut, siapa sembah Kaabah akan masuk neraka kerana Islam Sembah Allah, kaabah Cuma kiblat. Perlu tahu bezakan. Bukti, orang yg sembah berhala tidak akan pijak berhala, tapi orang Islam pijak Kaabah untuk melaungkan azan. Orang Hindi tak akan pijak gambar berhala tapi orang Islam hari² pijak gambar Kaabah (sejadah). Jika ada gambar Kaabah diletak di KLCC, orang Islam tetap solat menghadap Kaabah di Mekah kerana itu kiblat kita untuk sembah Allah... Bukan sembah Kaabah!

14) Kenapa perlu ikut nabi Muhammad saw kerana nabi dan rasul sebelum baginda kan betul² juga? Nabi sebelum Nabi Muhammad saw diutus untuk kaum dan zaman tertentu sahaja. Sedangkan Nabi Muhammad saw diutus untuk semua kaum dan sepanjang zaman.

* Soalan² yang nyatakan d'atas, sebenarnya memang benar² ditanya oleh orang bukan Islam secara spontan pada orang Islam . Mereka bertanya bukan kerana hendak tahu, tapi kerana hendak membuatkan orang Islam yang ilmu hanya ala kadar saja berasa was² dengan Islam dan akhirnya orang Islam akan berasa was² dengan agama yang dianutinya. Jadi jawapan yang disampaikanpun tak perlu panjang² cukup sekadar ringkas dan padat. wallahualam .

Orang DENGKI memang BEGITU .

yabedaabeduuuu !
at last ada jugak Orangg jelez dengan saya nyah .
im sOoo thrilled .

ayOr minah . lek lek ah .
hang dOwk kalut sangat neyh pasai pa ??

slama neyh hang duk ber lOving lOving dekat fesbuk .
beramas mesra , ada aku KESAH ?? cheq x kesah pOwn .
neyh cheq dOwk kOmen mengOmen dengan pakwe cheq tue pOwn hang nak kecOh !

hang jelez kan sebenarnya ??
tak pun hang tak puas hati pasai pakwe hang tuh x tegO hang !
lek lek suda lar .
menggelabah lar lu minah ! :))

TERbaek dari blank book ;))

menara GADING

Bismillahirahmanirahim . . .

Assalamualaikum wtw semua .


"apa dipandang pada RUPA , kalau tiada ILMU didada" .

Alhamdulillah , DONE olredi untuk presentatiOn minggu neyh . den prOceed untuk anOther esaimen laen pulakk . wishlist belOm abez2 lagikk . ber++ lagik ada lar ! HUHUU` next week + next2 week pulakk ada mid term exam . pretty busy rite ?! well , datz y we call it S T U D Y :)) anOther twO weeks pulakk , dinner AM ! ahakkxx ;DD

Tak banyak yang mau ditaip . juz BERkeinginan untuk menghupdate blOg . ghase ghindu yang tak sudah2 kOnOnnya . HEHEE` Ohyaa , btw , hari selasa yang lepas, fOe da very 1st time daku pegi m'UNDI ! fuyyOohh ! ada unsur jakun disitu yerr . HEHEE` fakulti kitOrang aka FSGK + FEB ada DUA pencalOnan sO , datz y kitOrang dapat pegi mengundi tue . almaklum lar , berbanding sebelum neyh , sOkmO menang tanpa BERtanding . HUHUU` papun keputusan sudah dketahui ! Ijat aka MOHD. RUHAIZAT , menang dalam PRK sesi kali neyh . sO kiranya Ijat jadik excO kebudayaan MPP UNIMAS lar . tahniah untuk mu ! ;)) buat FARIZ , belum ada rezeki lagi . insyaALLAH , pasti ada yang lebih baik untuk kamu :)) *Fariz tue classMATE saya .

anyway , jOm cuci mata usha gambar yang kitOrang BERjaya shOot aritu ! actually , anOther esaimen untuk prOmOte UNIMAS , tapik TEROver prOmOte diri sendiri pulakk ;)) yabeeddaaa beddduuuuu .






Anyway , waiting fOe diz evening ! ada sesi phOtOshOot bersama ahli kumpulan pulakk . macam bunyikk mOdel da kan ?! acececeeee , gitu yerrr ;DD well, On da prOses studi pasal fOtOgrafi secara umum jak lar [neyh untuk subjek media digital] . sebelum tue , pagi neyh kena pegi lab tutOrial lukk . studi medi pasal phOtO manipulatiOn katanyaa :))

*tak sabar tunggu malam neyh plakk . teehee :')

SABAHan blOgger yg HOWT !

Bismilahirrahmanirahim . . .

Assalamualaikum dan slamat petangg ,

1st Of Oll , terima kaseh utk kak yatie [chaee, bila masa pulakk kak yatie jadik kakak aku kan?? ;D] HEHEE` besa lar , m'hOrmati Orang yg lebih tua daripada kita kann . hOwt.hOwt jugakk , tapi jangan lupa arr budi bahasa budaya kita . :)) ewahh.ewaahhh . btw, OfkOz tuan empunya blOg neyh Orang pOmpuan . gadiz bajau TERakhirr gituu . hakhakhakkk` yeyeerrr jakkannn . HAHAA

sebenarnya , ndak tau sangat eyh mOk creta pasal apa . tapii , mesti cuba try test jugakk ooo . HEHEE` sabahan blOgger yg HOWT ! hOwt ka ?? hOwt lar bha kannn ?? pewwiittt ! spicy lagi tue .. HEEE` ;DDD sO , bajett hOwt lar kann kejapp . HAHAA . kerana DIRIku begitu BErharga . ;DD

suda lama entri neyh dsimpan , baru hari neyh TERasa mOk publish plak . adeii lar , kekangan masa . sumtimes alasan jak tue pOwn kann . hmmm . papOwn , nO limit . sO , OfkOz still BERkesempatan . alhamdulillah , thanx utk kak yatie skali lagik . :)) hmm , hmmm , hmmmm , sik tauk mOk pOlah pa gik . anyway , hidup blOgger² SABAH ! ;DD

*salam MAULIDUR RASUL buat umat ISLAM semuaa . selawat dan salam buat junjungan kekasihNYA yg TERchenta . :))

saya blOgger UNIMAS !

Bismillahirahmanirahim . . .

Assalamualaikum dan slamat bhujung minggu semuaa .



Kali neyh nak jOin sahabat blOgger : pelajar universiti awam plak . seperti besa , msti ramai yg da tau sahabat blOgger neyh eksklusif dari blOg pilihan malaysia . sO , meyh kita jOin ramai.ramaii . ;))

Dalam entri sbelum neyh , da pernah mentiOn pOwn yg empunya blOg neyh OfkOz tengah belajar dekat UNIVERSITI MALAYSIA SARAWAK aka UNIMAS . bukan universiti malaysia SABAH plak tau . yg tue UMS dekat SABAH . kitOrang dekat SARAWAK . SARAWAK bumi kenyalang Owkeyhh . :)) i'm ARTS MANAGER tO be . insyaALLAH . means saya tengah belajar dalam bidang PENGURUSAN SENI untuk tempOh tiga tahun . mula.mula masuk UNIMAS neyh masa 27hb Jun 2009 . kitOrang freshiee ambilan Julai fOe sure dann akan tamat bulan Mei 2012 . insyaALLAH .


well , neyh gambar skema klas kitOrang . macam masa skOla dOlu.dOluu plak . neyh masa 1st year . juniOr year :)


gambar masa 1st year . time tue tengah hujann renyai.renyaii . datz y ada pOint jugakk pakai payung . saya yg BERbajuu biru tuee . pewiitt`

Sepanjang berada dekat UNIMAS neyh , OfkOz da banyak jugak lar pengalaman , creta suka dan duka BERsama.sama kengkawan dsini . 1st xperience kitOrang TERlibat dalam event , MINGGU SENI BUDAYA dan WARISAN 2009 . masa 1st year lagii tue . masa tue jugakk lar TERjatuh chenta pandang pertama dengan hinchek gedO'ot aka seniOr kitOrang . oOppss ! TERlebey sudaa . diam.diamm sudaa . ;DD denn , masa minggu xam plak , ada masalah prOblem dgn slip xam . last.lastt minute baru bley dapat slip tue . alhmdulillah . akhirnya dapat jugak pegi xam . well , too many WORDs , too little SPACE . papOwn creta dan kesahnya , yg penting segala kenangan kitOrang dsini tetap KEKAL selamanyaa . :))



last but nOt least . gambar kandid dari kitOrang kOnOnnya . lihat saja telatah diOrang . ^^

datz Oll fOe nOw everyOne . hepi blOgging peeps . ^^

Kekasih BERsama Orang LAIN ??

Assalamualaikum semuaa .

1st Of Oll , best wishes fOe a Hepi New Year Of Happiness + PrOsperity everyOne ! spesel entri utk semuaa . jOm kita usha anOther "brainfrizz" dr UTOPIA . cheer.up peeps ! ;DD

****************************************************

Bukan semua org bley terima apabila kkasihny kluar bsma org lain . silap.silap mesti kena baling dgn selipar . HUHUU` tetapi, x kurang jgk ada yg bley bhadapan dgn situasi camtue + bcakap lbh rasiOnal katenyeee . klu kOrg mOk tauu amacam agakny tindakan kOrg , pekata cuba try test jawab kuiz bgambar neyh . Bayangkan apa yg akan jdi pd bOtOl itu sekirany tali yg memaut bOtOl tsebut dgunting ?? buat pilihan dari senarai neyh utk m'tahui reaksi kOrg apabila bhadapan dgn situasi kekasih kluar besama Org laen ! letz check it Out !

PECAH
kuat cemburu + suka btindak dluar kawalan . cpt mlenting skirany kOrg tau c'dia kluar besama Org laen walaupun hanya sbgai KAWAN @ urusan lain . tidak bley bfikir secara rasiOnal + sensitif . walaupun c'dia sudaa jelaskn perkara sbnar , kOrg tetap buat keputusan tanpa bfikir tlebih dahulu .

TEGAK
bfikiran pOsitive + tidak mudah melenting . sekirany c'dia kluar besama Org laen , kOrg lebih cenderung mmilih jalan bbincang utk btanyakan hal sebenar ! jelez tue jelez lar kan tapi , kOrg tau m'awal prasaan tue dgn baik . Apa yg penting bagi kOrang , c'dia tetap jujur + menyayangi kOrg .

JATUH

cemburu tapi , kOrg lbh suka bdiam diri . prasaan risau jika c'dia jatuh chenta pd Org laen tue ada , tapi kOrg pendamkan saja . bebincang pOwn tak , marah pOwn takk . tapi , kOrg harus bhati.hati sbab TERlalu byk kOrg memendamkn prsaan bley jd kOrg "mkn hati" aka makan dalam . bsikap lar lebih bterus terang supaya c'dia akan lebih memahami kOrg .

SESEORG AKAN PEGANG BOTOL T'SEBUT
suka bgantung pd Org len utk menyelesaikan masalah kOrg . tidak pandai buat keputusan sndiri . sOrg yg cemburu BUTA ! kalau kOrg dapat tau c'dia kluar bsama Org len , kOrg akan bg kata putus utk bpisah + tidak akan bebincang sama skali ! pedendam + tidak mungkin memaafkan c'dia yg menyakitkn hati kOrg wlupn sebenarnya dia kluar hanya sebagai KAWAN @ urusan laen .

* tak pOwn baling jak terus bOtOl tue ke muka Org yg kluar BERsama c'DIA kann ?! HEHEE XD