BAITUL muslimku


"YaNg dcArI waLaU bUkAn pUteRa rAjA,
biArLah pUteRa aGaMa.
YaNg d'iMpi, bIarLah tak pUnyA rUpA,
aSaL sEdAp dpAnDaNg mAtA.
YaNg dnILai, bUkAn sEmpUrNa sIfAt jAsMaNi,
aSaLkaN sIhAt rOhAnI, sEmpUrNa hAtI.
YaNg dhArAp, bUkAn jIhaD pAdA sEmAnGat,
aSaL peRjUaNgAnNya aDA MatLaMat.
YaNg dAtAng, tak pErLu rIjaL yAng GemILaNg,
kErAnA aNa sEriKanDi dGn siLam yAng keLaM.
YaNg dnAnti, bUkAn LaMaRan dGn peRmAtA,
cUkUpLah akAd dAn jaNji sEtiA.
dAn yAng akAn teRjaDi,
anDai tAk sAmA kEhEnDak hAtI,
aNa rEdHa kEtEtapAn Illahi"

> aQ mcHentAimU kRaNa aGaMamU, anDai hiLaNg pEgAnGaNmU itU, mAkA hiLaNgLaH jUgA cHeNtaQu paDamU <

- sEbAik.bAik wAnIta aDaLah;
yG aPabiLa dBeRi sSuAtU dIa bSyUkUr
& biLa x dBeRi aPa.aPa dIa bSaBaR..
- yG mEnyEnAnGkAn hAtImU biLa meLiHatNyA &
yG mEntAatImU biLa biLa kAmU mEnyUrUhnyA...

mAsiH CiNta~

Tik tik tik waktu berdetik
Tak mungkin bisa kuhentikan
Maumu jadi mauku
Pahit pun itu ku tersenyum

Kamu tak tahu rasanya hatiku
Saat berhadapan kamu

Tik tik tik air mataku
Biar terjatuh dalam hati
Mauku tak penting lagi
Biar kubuat bahagiamu

Kamu tak tahu rasanya hatiku
Saat berhadapan kamu
Kamu tak bisa bayangkan rasanya
Jadi diriku yang masih cinta

Kamu tak tahu hancurnya hatiku
Saat berhadapan kamu
Kamu tak bisa bayangkan rasanya
Jadi diriku yang masih cinta

wHen yOu BeLieVe

Many nights we prayed, with no proof anyone could hear
In our hearts a hopeful song, we barely understood
Now we are not afraid, although we know there’s much to fear
We were moving mountains long, before we knew we could

There can be miracles, when you believe
Though hope is frail, It’s hard to kill
Who knows what miracles, you can achieve
When you believe, somehow you will
You will when you believe


In this time of fear, when prayer so often proves in vain
Hope seems like the summer birds, too swiftly flown away
Yet now I’m standing here, my heart so full I can’t explain
Seeking faith and speaking words, I’d never thought I’d say


They don’t always happen when you ask
And it’s easy to give into your fear
But when you’re blinded by your pain
Can’t see you way clear through the rain
A small but still resilient voice
Says help is very near...

M.S.B.W 09




Alhamdulillah..
arini genap da 5hari slps Minggu Seni Budaya & Warisan blangsung..
well, smuanya berjalan dgn lancar walaupun cuaca masa  tuh slalu hujan..
so, kitorang TERpksa buat aktvti dekat dalam E.T..
banyak jg pngalaman & kenangan yg ktrg dapat sepanjang mggu tuh..
alhmdllh..
atleast berguna juga utk events kitorang next year.. insyaALLAH..
spjg mggu 2, ktrg join sama aktvti seminar, bengkel & macam² p'tandingan..
ble jg timba ilmu ttg kebudayaan masyarakat Sarawak..
chaaeee..
apapun, tuh lar kenangan TERindah buat kitorang..
for da 1st time lar..
dapat bkerja bsama² senoir ktrg..

cOrEtaN bUat iBukU

Ibu bergenang air mataku
Terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
Tak pula kau merasa jemu
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa

Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu yang telah terkorban
Tak dapat kubalasi akan semua ini
Semoga Tuhan memberkati kehidupanmu ibu

Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amatlah aku harapkan
Kerana disitu letak syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasihanilah Tuhan ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahgia ibu di dunia dan di akhirat sana...

Kasih sayangmu sungguh bernilai
Itulah harta yang engkau berikan
Ibu... dengarlah rintih hatiku untukmu ibu

* juz nk ucapkan slamat ulg thn kelahiran ke-53 thn utk ibuku TERsayang..
i luv mom!!!

WaNitA + IstEri SoLehAh

WANITA

Wanita Beriman Serta Beristiqomah Dalam Melakukan Amal-amal Kebajikan.

1. Wanita yang memiliki iman yang mantap - Dalam menjalani kehidupan bermasyarakat yang berbilang bangsa, para muslimah sentiasa terdedah kepada cabaran iman di samping cabaran dan godaan dari syaitan. Oleh itu kaum wanita perlulah melengkapi dan mengisi jiwa mereka dengan keimanan yang kukuh untuk mengelakkan diri mereka dari godaan-godaan tersebut.

2. Wanita yang rajin beribadat - setiap individu sama ada lelaki atau perempuan yang terbaik amal ibadatnya maka mereka layak untuk memasuki syurga Allah.

3. Wanita yang mempunyai sifat taqwa - ianya merupakan satu sifat yang mulia yang mana bermula dengan sifat malu. Sabda Rasulullah s.a w., "Malu itu sebahagian dari iman " Maksud malu disini ialah :

- Malu kepada Allah s.w.t. dalam setiap gerak-geri sama ada dari perkataan, perbuatan serta pengakuan. Malahan niat kita mestilah mengarah kepada matlamat bahawa Allah itu Maha Melihat, Maha Mengetahui dan Maha Mendengar, tidak ada sesuatu pun yang berlaku kecuali semuanya ada di dalam ilmuNya.

- Malu kepada Rasulullah s.a.w. dengan melakukan segala bentuk amal soleh dan mengikut segala sunnahnya demi untuk membalas jasa Rasulullah yang bersusah payah menegakkan Islam di bumi ini.

4. Wanita yang cergas beramal soleh dan amal kebajikan - Setiap amalan kebajikan mestilah ada manfaat kepada orang ramai. Seperti melibatkan diri dalam amalan keagamaan atau kebajikan sosial. Wanita mesti cergas membela nasib mereka sendiri kerana mereka sendiri yang lebih arif dalam permasalahan mereka.

5. Wanita yang ikhlas melakukan sedekah sebahagian dari harta miliknya.

ISTERI SOLEHAH

Isteri solehah merupakan suatu anugerah Allah s.w.t. kepada manusia. Di mana mereka sanggup berkorban apa saja dan menganggap suami mereka adalah segala-galanya.

CiriCiri Isteri Solehah.

1. Taat kepada suami adalah satu tuntutan mutlak berdasarkan hukum Allah dan ajaran Rasulullah s.a.w.

2. Jujur pada suami - sifat ini dapat mengeratkan lagi perhubungan suami isteri.

3. Isteri yang mampu melahirkan anak - Rasulullah s.a.w. telah menyarankan agar sekelian umatnya berkahwin dengan wanita yang baik-baik, yang mempunyai bilangan ahli keluarga yang ramai dan yang masih dara supaya boleh melahirkan anak dan darinya pula akan beroleh bilangan anak yang banyak.

4. Sedia melayani kehendak batiniah suami.

5. Sedia melayani kehendak zahiriah suami - dengan menjaga makan minun, pakaian yang sentiasa bersih, persekitaran rumah yang sentiasa teratur dan tersusun dan seumpamanya.

6. Pemegang amanah - harta benda suami, menjaga nama baik dan maruah suami, keselamatan diri dan akhlaknya serta ana-kanak semasa ketiadaan suami.

7. Rela berkorban untuk suami serta ridha kepadanya berdasarkan keridhaan kepada Allah dan RasulNya.

8. Sentiasa mengembirakan hati suami serta cuba melenyapkan segala kesedihan dan kegelisahan hati suami.

9. Wanita yang memiliki sifat pengasih dan penyayang serta mempunyai ciri-ciri keibuan yang sejati.

10. Melahirkan anak perempuan yang solehah yang sentiasa patuh dan taat pada kedua ibu bapanya.

Wanita disis ALLAH s.w.t

1. Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah akan hal tersebut, jawab baginda, "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia".

2. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

3. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.

4. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

5. Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.

6. Apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah memberinya pahala seperti memerdekakan 70 hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah.

7. Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah dan orang yang takutkan Allah, akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

8. Barangsiapa membawa hadiah, (barang makanan dari pasar ke rumah lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.

9. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya(10,000 tahun).

10. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.

11. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh.

12. Aisyah berkata, "Aku bertanya kepada Rasulullah, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawab rasulullah, "Suaminya. "Siapa pula berhak terhadap lelaki?" Jawab Rasulullah, "Ibunya".

13. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibubapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu.

14. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut,burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan semua beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya serta menjaga sembahyang
dan puasanya.

15. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

16. Syurga itu di bawah tapak kaki ibu.

17. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Nabi s.a.w) di dalam syurga.

18. Barangsiapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya syurga.

19. Daripada Aisyah r.a. Barangsiapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuann lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.

Siapakah SAYA ?? ANDA ?? dan KITA ??

Siapakah orang yang sombong?

Orang yang sombong adalah orang yang di beri penghidupan tapi tidak mahu sujud pada yang menjadikan kehidupan itu iaitu Allah Rabbul Alaamin, Tuhan sekelian alam. Maka bertasbihlah segala apa yang ada di bumi dan langit pada TuhanNya kecuali jin dan manusia yang sombong diri.

Siapakah orang yang telah mati hatinya?

Orang yang telah mati hatinya adalah orang yang diberi petunjuk melalui ayat-ayat Qur'an, Hadith dan cerita2 kebaikan namun merasa tidak ada apa2 kesan di dalam jiwa untuk bertaubat.

Siapakah orang dungu kepala otaknya?

Orang yang dungu kepala otaknya adalah orang yang tidak mahu lakukan ibadat tapi menyangka bahawa Tuhan tidak akan menyiksanya dengan kelalaiannya itu dan sering merasa tenang dengan kemaksiatannya.

Siapakah orang yang kuat?

Orang yang kuat adalah orang yang dapat menahan kemarahannya ketika ia di dalam kemarahan.

Siapakah orang yang lemah?

Orang yang lemah adalah orang yang melihat akan kemaksiatan di depan matanya tidak sedikit pun ada kebencian di dalam hatinya akan kemungkaran itu.

Siapakah orang yang bakhil?

Orang yang bakhil lagi kedekut adalah orang yang berat lidahnya untuk membaca selawat keatas junjungan Rasulullah s. a. w.

Siapakah orang yang buta?

Orang yang buta adalah orang yang tidak mahu membaca dan meneliti akan kebesaran Al Qur'an dan tidak mahu mengambil pelajaran daripadanya.

Siapakah orang yang tuli?

Orang yang tuli adalah orang yang di beri nasihat dan pengajaran yang baik namun tidak diendahkannya.

Siapakah orang yang sibuk?

Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan Nabi Sulaiman a. s.

Siapakah orang yang manis senyumanya?

Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang di timpa musibah lalu dia kata "Inna lillahi wainna illaihi rajiuun." Lalu sambil berkata, "Ya Rabbi Aku redha dengan ketentuanMu ini", sambil mengukir senyuman.

Siapakah orang yang menangis airmata mutiara?

Orang yang menangis airmata mutiara adalah orang-orang yang sedang bersendiri lalu mengingat akan kebesaran Tuhan dan menyesal akan dosa-dosanya lalu mengalir airmatanya.

Siapakah orang yang kaya?

Orang yang kaya adalah orang yang bersyukur dengan apa yang ada dan tidak loba akan kenikmatan dunia yang sementara ini.

Siapakah orang yang miskin?

Orang yang miskin adalah orang tidak puas dengan nikmat yang ada sentiasa menumpuk-numpukkan harta.

Siapakah orang yang pandai?

Orang yang pandai adalah orang yang bersiap siap untuk hari kematiannya kerana dunia ini berusia pendek sedang akhirat kekal abadi

Siapakah orang yang bodoh?

Orang yang bodoh adalah orang yang beriya-iya berusaha sekuat tenaga untuk dunianya sedangkan akhiratnya diabaikan.

Siapakah orang yang maju dalam hidupnya?

Orang yang maju dalam hidupnya adalah orang-orang yang senantiasa mempertingkat ilmu agamanya.

Siapakah orang-orang yang mundur hidupnya?

Orang yang mundur dalam hidupnya adalah orang yang tidak memperdulikan akan halal dan haramnya akan sesuatu perkara itu.

Siapakah orang yang gila itu?

Orang yang gila itu adalah orang yang tidak sembahyang kerana hanya dua syarat saja yang memperbolehkan akan seorang itu meninggalkan sembahyang, pertama sekiranya ia haid dan kedua ketika ia tidak siuman akalnya.

Siapakah orang yang rugi?

Orang yang rugi adalah orang yang sudah sampai usia pertengahan namun masih berat untuk melakukan ibadat dan amal-amal kebaikkan.

Siapakah orang yang selalu ditipu?

Orang yang selalu di tipu adalah orang muda yang menyangka bahawa kematian itu berlaku hanya pada orang tua.

Siapakah orang yang paling cantik?

Orang yang paling cantik adalah orang yang mempunyai akhlak yang baik.

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang paling luas?

Orang yang mempunyai rumah yang paling luas adalah orang yang mati membawa amal amal kebaikan di mana kuburnya akan di perluaskan saujana mata memandang.

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang sempit lagi dihimpit?

Orang yang mempunyai rumah yang sempit adalah orang yang mati tidak membawa amal-amal kebaikkan lalu kuburnya menghimpitnya.

Siapakah orang yang mempunyai akal?

Orang yang mempunyai akal adalah orang-orang yang menghuni syurga kelak kerana telah mengunakan akal sewaktu di dunia untuk menghindari siksa neraka.


Da cLiMb

I can almost see it
That dream I’m dreaming but
There’s a voice inside my head sayin,
You’ll never reach it,
Every step I’m taking,
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking but I
Got to keep trying
Got to keep my head held high

There’s always going to be another mountain
I’m always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain’t about how fast I get there,
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb

The struggles I’m facing,
The chances I’m taking
Sometimes they knock me down but
No I’m not breaking
The pain I’m knowing
But these are the moments that
I’m going to remember most yeah
Just got to keep going
And I,
I got to be strong
Just keep pushing on,

Keep on moving
Keep climbing
Keep the faith baby
It’s all about
It’s all about
The climb
Keep the faith
Keep your fait. . .

MuHasAbaH RaMadHaN

Hari raya hari kemenangan
Hari kesyukuran dilimpahi kemuliaan
Di lipatan seni mehnah Ilahi
Ada maksud murni yang lebih hakiki

Pada nafsu yang dilenturkan lapar dahaga
Pada fikiran disinar wahyu dan sabda
Pada hati bersih di solat tarawih
Apakah kesemuanya telah dimiliki

Puasa mengajar erti ketabahan
Menghadap ujian berlandaskan iman
Puasa perisai yang sangat maknawi
Penyingkap hijjab antara hamba dengan Ilahi

Puasa sempurna menahan rohani dan rasa
Puasa sederhana menahan
Indera dan juga anggota
Puasa biasa hanya melawan
Lapar dan dahaga
Lalu di manakah puas kita
Adakah masih ditahap lama

Lalu muhasabah di hujung Ramadan
Sudahkah terbangun jiwa teguh dan kukuh
Atau kolam jiwa masih tercemar keruh
Oleh sembilu dosa dan duri angkara

Ketika bertahmid, bertakbir, bertasbih
Terasa kita hamba Ilahi
Yang hanya mampu mengukir takbir
Sedangkan padaNya segala takdir
Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar
Allahuwalillahillam...

Da BezFrEn



































Selama ini
Kumencri-cari
Teman yang sejati
Buat menemani
Perjuangan suci

Bersyukur kini
PadaMu Illahi
Teman yang dicari
Selama ini
Telah kutemui


Dengannya di sisi
Perjuangan ini
Senang diharungi
Bertambah murni
Kasih Illahi
KepadaMu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan
Kasih sayang kita

Kepadamu teman
Ku pohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telah kuungkapkan
Segala-galanya...

KepadaMu Allah
Kupohon restu
Agar kita kekal bersatu
Kepadamu teman
Teruskan perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan
Telah kuungkapkan
Segala-galanya
Itulah tandanya
Kejujuran kita

InSpiRaSi AbaDi








Di kala ku sunyi
dibuai rindu pada kamu
ku kenangi keikhlasan yang terindah
dari jiwa untuk ku teruskan
mimpi mimpi dalam hati

pengorbanan tanpa keluhan
ku hargai ke akhir hayatku ini
kau teristimewa anugerah hidup palingku abadi
ini lah inspirasi bagiku

di kala hati ku
dibadai sendu ku tercari
sinar itu dimatamu yang menyerikan hariku
tanpa kamu teman ku tiada kekuatan

pengorbanan tanpa keluhan
ku hargai ke akhir hayatku ini
kau teristimewa anugerah hidup palingku abadi
ini lah inspirasi bagiku

betapa hidup berubah setelah sekian lama
payah bertukar jadi bahagia

pengorbanan tanpa keluhan
ku hargai ke akhir hayatku ini
kau teristimewa anugerah hidup palingku abadi
ini lah inspirasi bagiku

pengorbanan tanpa keluhan
ku hargai ke akhir hayatku ini
kau teristimewa anugerah hidup palingku abadi
ini lah inspirasi bagiku

inilah inspirasi..
bagiku..

mAhsyUukKk~


Well, neh crta ttg filem "Syurga Cinta"..
huhuu..
ska dgn skrip filem neh wlupn, krg ''mnyengat''..(mcm lebah plak ea!!)
mklum, hero & heroin pn apa krgnya..
ska tgk glgat haziq..cute + nakal..
"saya kan pelajar pintar"..
smlm da msk 3 kali ktrg preview crta 2..
heheee..


Dsudut len, kwn sblk & srmh tgh bz c'apkn assgnment..
heheee, me bz plak layann crta 2..
minat gila lar, gila pn xmnt mcm 2 tau..
huhuu~
kata datuk Cekgu Syuhadah : Jodoh 2 ada 3;
Pertama jodoh dari SYAITAN,
Kedua jodoh dari JIN, dan...
Ketiga jodoh dari ALLAH S.W.T...
...................................................................................

quiet sleepy diz day..
assgnment pn xc'ap2 lg neh..
msh TERbengkalai..
jari luka, TERkena dawai..
sob.sob.sob..

QuIzZy~

1)Bekas kekasih saya adalah..
-org itu.

2)Saya sedang mendengar..
-org bbual dkt tlfon.

3)Mungkin saya patut..
-mkn skrg ni. laparnya..

4)Saya suka..
-chatting + surfing it.

5)Sahabat-sahabat saya...
-baek & sy rndu mreka suma...
- Eni dgn cucat!!

6)Saya tak paham..
-knapa sy susah nk commit niy..hurrm.

7)Saya kehilangan..
-diri sndri.i feel so lost rite nw.=(((.

8)Ramai yang berkata..
-sy seorg yg ayu!!tp sy cuma "m'jaga" penmpilan diri kot..
-lorhh, mcm kontol ayu plak..addeeiii.

10)Cinta itu adalah..
-errmm, anugrahNYA..
-so, subjektif..

11)Di suatu tempat, seseorang sedang..
-buat kerja dey'ol sendiri lar..heheee

12)Saya akan cuba..
-jd yg terbaek dan mseh puaskn hati cndri.

13)Ayat SELAMANYA membawa maksud..
-nothing last forever.we'll all die one day.gulp!there's i go again....

14)Telefon bimbit saya..
-knapa dgn telefon bimbit sy?huh?
-well, tgh rosak lorrhh..=((

15)Bila saya terjaga..
-sy trs pg mndi..huhuhuu

16)Saya paling meluat..
-bila org kcau time sy tdO n xda mkanan nk mkn.sy mmg akan marah!

17)Pesta/parti adalah..
-"haven".

18)Haiwan yang paling comel penah saya temui..
-hamster dkt tamu rabu..

19)Peringkat umur yang paling menyeronokkan saya ialah..
-bla sy maseh belasan tahun.rmai kwn2 sy skng dh lost cntact.pullah, pon..i misz dem all.hurrrmm.

20)Hari ini..
-kluar pg cais & pg kampus timur.
-ada aktvti senggang-BAYU dgn rina.tmn seblk.

21)Malam ini saya akan..
-sy AKAN c'apkan assgnment En. Syl..
-x'c'ap2 lg.esok mesti hntr..

22)Esok pula saya akan..
-dtg klas Prep & sblh ptg pg klas strsnya.

23)Saya betul2 inginkan..
-ketenangan..

24)Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini..
-xda brubah apa pun...apa pnya soalan.

25)Pusat membeli belah atau arked permainan..
-mall lar.obvious kot aku shopaholic.

26)Makanan barat atau jepun..
-ska mkn chnse food.
-sedaapp.dpt mkn free masa Spark! DiGi dulu..

27)Bilik yang terang atau gelap.
-dark is nice..hee3..

28)Makanan segera adalah..
-mkanan yg dimasak dgn tempoh masa yg sgt segera.
-ngee~

29)Ayat terakhir yang anda telah katakan pada seseorang..
-gudluck n ol da bez.

Di mErCu!!

Mimpi dan harapan
Cecita yang tinggi menjulang
Tak pernah terluahkan
Hanyalah di hati tersimpan
Terpendam
Keterbatasan diriku menjadi penghalang

Sampai bila aku bertanya sampai bila
Ku harus mencuba
Bila lagi desak hatiku bila lagi
Aku harus berani

Lalu ku bangkit tegak berdiri
Mengatur langkah ku terus mendaki
Cita-citaku
Di mercu

Mimpi dan harapan bagaikan duri yang mencengkam
Seandainya ku biar cecita dihati tersimpan
Terpendam
Keterbatasan tak wajar menjadi penghalang

Aku mencari kekuatan
Dalam kelemahan
Aku temui kejayaan
Dalam keberanian...

It'z dA nEw bEginNinG...


Alhamdulillah..
finally, we've olredi got our offer 2 entered d'univsty..
n me, got @ UNIMAS, Sarawak..while, ma bezfren, eni got UPSI!!
n cucat juz entered da medical college @ Sarawak too..
even do, i didn't expect it..
NEVER!!
well, juz go on 1st..
@least, me still got chance 2 further ma studi..
gud luck n ol da bez 4 me..